Keperluan daging babi dalam tin

- 2021-11-05-

1. Bahan yang digunakan untuk membuat bekas itu tidak toksik kepada tubuh manusia(makanan dalam tin)
Makanan dalam tin mengandungi gula, protein, lemak, asid organik, garam dan komponen lain. Sebagai bahan bekas tin, ia bersentuhan langsung dengan makanan dan perlu disimpan lama. Mereka tidak sepatutnya bertindak balas antara satu sama lain, tidak membahayakan kesihatan manusia, dan tidak mencemarkan makanan dan menjejaskan rasa makanan.

2. Prestasi pengedap yang baik(makanan dalam tin)
Kerosakan makanan selalunya disebabkan oleh aktiviti mikrob dan pembiakan dalam sifat makanan, yang menggalakkan penguraian makanan. Makanan dalam tin adalah sejenis makanan yang boleh diawet untuk masa yang lama selepas pemprosesan, pengedap dan pensterilan bahan mentah makanan. Jika prestasi pengedap bekas adalah lemah, makanan yang disterilkan akan dicemari oleh mikroorganisma semula, mengakibatkan kerosakan dan kemerosotan. Oleh itu, bekas mesti mempunyai prestasi pengedap yang sangat baik untuk memastikan makanan boleh diasingkan daripada udara luar selepas pembasmian kuman dan pensterilan, mencegah pencemaran mikroorganisma luaran dan mencegah kemerosotan, supaya makanan boleh disimpan untuk masa yang lama tanpa kemerosotan.

3. Ia mempunyai rintangan kakisan yang baik(makanan dalam tin)
Makanan dalam tin mengandungi asid organik, protein dan bahan organik lain, serta beberapa garam tak organik yang diperlukan untuk tubuh manusia, yang akan menghakis bekas. Sesetengah bahan akan menghasilkan beberapa perubahan kimia semasa pengeluaran industri makanan dalam tin, melepaskan bahan menghakis tertentu, dan sentuhan antara kandungan dan bekas juga akan berubah secara perlahan semasa penyimpanan jangka panjang makanan dalam tin, mengakibatkan pengakisan bekas tin. . Oleh itu, sebagai bekas makanan dalam tin, ia mesti mempunyai ketahanan kakisan yang baik.

4. Makanan dalam tindikehendaki mempunyai sifat mekanikal yang baik, tidak mudah ubah bentuk, kerosakan dan pemecahan, dan bekas bahan lembut tidak boleh berlapis, supaya memudahkan pemprosesan, pengangkutan, penyimpanan dan penjualan.