Klasifikasi bar tenaga tinggi

- 2021-10-29-

Bar Kacang Bijirin(bar tenaga tinggi)
Bar bijirin ialah bar tenaga yang paling hampir dengan makanan ringan. Bahan utamanya termasuk oat, gandum, rai, dan lain-lain, antaranya, bar granola, yang mengambil oat sebagai bahan utama, adalah yang paling popular. Ia bukan sahaja mudah untuk membeli, tetapi juga DIY di rumah. Ia mempunyai penampilan yang tinggi. Ia adalah inisiatif awam kecil yang disukai oleh semua orang dalam bar tenaga. Di samping itu, beberapa bar tenaga juga menggunakan kacang dan buah-buahan kering sebagai bahan utama, ditambah dengan beberapa bijirin, yang tidak jauh berbeza daripada bijirin dalam rupa dan rasa.

Bar protein(bar tenaga tinggi)
Rakan kongsi kecergasan mungkin tidak asing dengan bar protein. Bar protein biasanya mengandungi 10-20 gram protein, menyumbang kira-kira 20% daripada pengambilan protein harian. Seperti serbuk protein, ia boleh menambah protein untuk anda sebelum dan selepas kecergasan untuk menggalakkan pertumbuhan otot, dan ia lebih mudah dibawa daripada serbuk protein, jadi ia sangat popular.

Bar Ketahanan Bar Aktiviti(bar tenaga tinggi)
Bar tenaga sukan sebenarnya adalah nenek moyang bar tenaga. Tetapi bagi orang ramai, ia adalah bar tenaga yang paling misteri.

Bar tenaga sukan dibahagikan kepada bar aktiviti dan bar ketahanan. Bar tenaga kuasa biasanya dimakan sebelum bersenam. Ia mengandungi karbohidrat, protein dan lemak tertentu untuk membekalkan nutrisi menyeluruh untuk tubuh. Bar tenaga daya tahan direka untuk sukan daya tahan intensiti tinggi seperti larian jarak jauh dan berbasikal. Ia mempunyai kandungan karbohidrat yang tinggi dan hampir tiada protein dan lemak.